Eğitmen Seda Günaltay ile yoga üzerine


Tecrübeli yoga eğitmeni Seda Günaltay 31 Mayıs-4 Haziran 2017 tarihleri arasında Antalya Adrasan'da bir yoga tatili organize ediyor. Shaqtiwe olarak biz de bu harika tatili fırsat bilerek Seda ile yoga üzerine bir sohbet gerçekleştirdik. Bu sohbet biraz da Antalya'nın harika doğasında yoga ve tatil yapmak isteyenler ve Seda hoca ile tanışmak isteyenler için güzel bir fırsat. 

Bu 4 gece 5 günlük yoga tatili Antalya Adrasan'da Papirus Otel'de konaklamalı olarak gerçekleşecek ve doğada Power / Vinyasa Yoga deneyimlemek isteyenler için harika. Peki bize neler sunuyor bu tatil bir bakalım:
  •  Power ve Vinyasa yoga dersleri
  •  Mindfulness meditasyon
  •  Tekne turu (öğle yemeği dahil)
  •  Likya yolunda trekking
  •  Havalimanından ulaşım
  •  4 gece YP konaklama (sabah+akşam+5 çayı)

Yemeklerin vejeteryan beslenme sistemine göre hazırlandığını da belirtmekte fayda var :) Deniz, kum, güneş, doğa, yoga, sakinlik... Temiz hava, mis gibi yemekler, dinginleşmiş bir akıl... Fazla uzatmadan Seda ile mini sohbetimize başlayalım. Tatil ile ilgili detaylı bilgileri bu yazının en altında bulabilirsiniz. :)

Seda Günaltay

       Yoga yolculuğun ne zaman ve nasıl başladı? Eğitmen olmaya nasıl karar verdin? 
     
   Seda: Yoga’ya 2000 yılında başladım. Mesleğim gereği (biyolog / hematodiagnostik yüksek lisans) uzun saatler ayakta durmaktan belimde L4-L5 ve L5-S1 omurlarımda fıtık ortaya çıkmıştı. Çok şiddetli bel ağrıları ile başa çıkamıyordum ve fizik tedavi ve ilaç tedavilerinden sonra sorunlarım azalmayınca yoga pratiğini denemeye karar verdim.

   Bugün eğitmenlik kariyerini nerede devam ettiriyorsun? Stil olarak kendini yakın hissettiğin ve pratiğine yansıttığın yoga tarzı hangisi?

   Seda: Bugün Ankara Bilkent Üniversitesi'nde yoga eğitmeni olarak devam ediyorum. Uzun yıllar yerli yabancı birçok farklı hoca ile çalıştıktan sonra yaklaşık 10 yıl önce tanıştığım Chris Chavez’in 200 ve 500 saatlik eğitimlerine katildim. Bu eğitimlerinden kendimle ilgili çok şey keşfettim. Sanıyorum derslerimde en çok Chris Chavez’in ve zaman zaman da Zeynep Aksoy’un etkileri hissediliyor. Meditasyon konusunda sevgili David Cornwell’den çok şey öğrendim.

    Yoga senin için ne anlama geliyor? Mesleğin olması dışında günlük yaşamına yansıyan ne gibi etkileri var?

   Seda: Yoga eğitmeni olmaya karar verdiğimde bambaşka bir mesleğim vardı. Bu eğitime sadece kendime bir kişisel pratik (Self Practice) disiplini oluşturabilecek bilgilere sahip olmak için başlamıştım. Ancak hayat sürprizlerle dolu. Kendime yaptığım en iyi yatırım oldu Zeynep Aksoy’la 2005 yılında yaptığım eğitim. En çok kendimi tanımayı öğretti bana yoga, bu içe dönüş yolculuğu kendimde eksik olduğunu düşündüğüm birçok şeyi fark etmemi ve bunlarla barışmayı, kendimle barış yapmayı öğretti. O kadar sevdim ki, etrafımdaki herkesi bu muhteşem öğreti ile tanıştırmayı istedim. Yoga hayatımın kendisi oldu.

     Antalya Adrasan yoga tatilinden beklentimiz ne olmalı?

     Seda: Adrasan’da bol bol yoga, meditasyon ve doğa yürüyüşleri var. Güneş kum deniz ve doğayla iç içe olacağımız eğlenceli bir tatil sizleri bekliyor. Her gün dolu dolu geçecek. Tekne turu ile değişik koylara uğrayıp çamur banyosu yapacağız. Doğa yürüyüşleri, açık alanda yoga ve akşamları ateş etrafında yapacağımız dharma sohbetleri sizleri bekliyor. Yoga ve kökleri, felsefesi ile ilgili merak ettikleriniz ve kendi tecrübelerinizi paylaşabileceğiniz sıcacık bir ortam :) 





Yer: 
Adrasan Papirus Hotel : www.papirushotel.com 
Ücret:
2 kişilik odada kişi başı: 1200 TL. Tek kişi kalmak isteyenler için oda 300 TL fark ile 1500 TL. olacaktır. (Bu ücrete konaklama, kahvaltı, akşam yemekleri ve yoga seansları dahildir.)
Ulaşım:
31 Mayıs 11:00 civarı Antalya Havalimanına varış ve 4 Haziran saat 16:00 civarı Antalya'dan kalkan uçaklara bilet almanız önerilir. AYT Havalimanı geliş ve dönüş şehir içi araçları tek sefere mahsus çalışacaktır. 
İletişim: 
Seda Günaltay - sedagunaltay@gmail.com / 0541 7723250



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liquido Active yeni koleksiyon Shaqtiwe.com'da !

Pilates nedir ne değildir? :)